Wanneer wordt de hernieuwingsfactuur opgestuurd
De factuur voor de hernieuwing van een abonnement wordt minstens 30 dagen voor het vervallen van het abonnement via email naar de klant opgestuurd. Op die manier wordt de klant ruim voor het vervallen en automatisch hernieuwen van het abonnement verwittigd van de geplande hernieuwing. De klant kan dan ook, indien gewenst, het abonnement voor de vervaldag opzeggen. De factuur pas na de vervaldag opsturen, zoals vaak door verzekeringsmaatschappijen wordt gedaan, zorgt ervoor dat de klant niet op tijd wordt verwittigd en de automatische hernieuwing steeds gebeurd.
Om het aantal facturen te beperken worden alle abonnementen die in dezelfde maand vervallen toegevoegd aan de factuur van het eerste abonnement van die maand die vervalt.
De betalingstermijn van de factuur is 15 dagen. Hierdoor worden er ook minstens 2 rappels verstuurd voor de vervaldag van het abonnement. Deze rappels geven de klant een extra waarschuwing van de geplande automatische hernieuwing.
We zijn ervan overtuigd dat onze werkwijze uitermate correct en in het voordeel van de klant is.