Hoe een niet actieve Dongle in voorraad nemen of als defect aanduiden
Als een Dongle meer dan 1 dag geen signaal heeft uitgestuurd zal in het Dongle overzicht (Configuratie > Dongles) de link "Geen Signaal" verschijnen naast de betreffende Dongle.
Als er op de link "Geen Signaal" wordt geklikt verschijnt het Dongle Reset scherm waar kan worden aangeduidt wat er met de Dongle moet gebeuren:
- Resetten en terug in voorraad nemen maakt de dongle klaar om, zoals een nieuwe dongle, terug toegewezen te worden aan een nieuw voertuig. Het resetten van een Dongle heeft geen impact op het abonnement van de Dongle dat dus blijft doorlopen.
- Als de Dongle defect is en nooit meer kan worden gebruikt zal deze worden gearchiveerd en is deze niet meer beschikbaar. Het bijhorende abonnement van de Dongle zal automatisch worden gestopt.
Indien het abonnement van een Dongle die nog signalen uitstuurd, zie Hoe een abonnement van een dongle stoppen.
De geregistreerde ritten blijven consulteerbaar:
- voor de bestuurder
- voor de beheerder via de bestuurder of via het voertuig